min och mackans historia

den 14 november 2010 åkte vi och kollade på mackan , han hoppade för stort gick under lod sprang , ändå var det något med denna ponny jag gillade , jag valde att köpa honom !
han kom hem och den enda han gjorde var att stegra , jag grät VARJE kväll jag ville inte ha kvar honom ...



men jag bestämde mig endå för att ha kvar honom !
vi kom ut på någon P&J 50/60 o kom felfritt båda!
det va då jag började gilla honom började lita på honom !



vi började hoppträna o allt gick hur bra som helst !
vi fortsatte tävla och kom ut på LD o nollade precis ALLT !



sen , hände något , mackan började stanna , började stegra igen och började vara dum , 
jag vart nog utesluten 5-6 tävlingar i raken ...
då kom tanken att sälja honom igen för jag klarade helt enkelt inte av det 
sen en lagtävling i viby , jag var så jävla taggad på att nolla och gick in och gjorde allt o nolla blev vi !
vilket gjorde att laget VANN , jag var så jävla nöjd med att du var min just då!



sen efter det började uteslutningarna igen ....
jag orkade inte med det o slutade och tävla...
men valde att starta KM:et i viby endå , o då bara flög vi över hindrena och nollade , seriöst en av dom bästa dagarna i mitt liv !


men sen avslutade jag min tävlingsäsong med UTG..
något var fel och vi åkte o kollade upp det o det visade sej att du hade kotledsinflammation som du förmodligen hade haft hela sommaren ...

seriöst hela min värld rasade där , mitt allt var skadad och vi visste inte om han någonsin skulle bli bra ..



vi höll på i 3-4 månader o gav dej medecin , sen en dag när vi kom in vart du friskförklarad och ja var hur jävla glad som helst !


och nu har vi börjat om  på noll igen , tagit det lugnt o överbelastar inte !
har startat dressyrtävlingar med 62% och ska på lördag göra debut i hoppningen !

min älskade lilla plutt ♥



/my

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0