nu har han åkt

ja , det är riktigt jobbigt ska jag säga, men jag kan säga att bättre familj än det här är svårt att hitta, så är glad för mackan och deras skull!
men att ta farväl av sin bästa vän var jobbigare än jag trott..

Vi satte ut mackan för inte ens två veckor sen och han är redan såld..
det ringde folk varje dag och vi hade några provridningar, så det va inte så att vi valde första bästa utan dom här som köpte mackan kändes bäst!

Varför jag sålde honom var för att jag helt enkelt tröttnat på att ha häst 7 dagar i veckan och jag och mackan är färdiga med varandra, vi har inget mer att lära varandra och då är det dax för nästa liten ryttare att ta honom vidare!

dit han flyttat nu är det en tjej som är 12 år och ska inte ha han som en stor tävlingponny utan bara en träningskompis hon kan lära sig på, vilket var det vi sökte..

även nille gick igenom besiktningen idag och kommer oxå nån dag här åka vidare till sin nya ryttare om allt går vägen, mer om det får ni veta då!

och nu är det ju inte så att vi bara ska ha två ponnysar utan en ny kanske kommer hit inom kort, men det ska hag inte heller säga mer om,

jag blir alltså utan häst och kommer nog förbli det, kommer hjälpa lisa med hennes ponnysar och sen även hjälpa en granne några dagar i veckan med hennes storhäst, så helt hästlös blir jag inte!

men nu ska jag inte skriva en bok utan vi hörs!

/my


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0