våra ponnys

tänkte skriva om våra ponnysar nu då det var ett tag sen haha !

Poetic Queen, sto född 2006(alltså 7 år) D-ponny
Hon är en Ponny som tävlar upp till LA , tog DM guldet iår.
Har ägt henne sen mars ungefär, en jätte rolig men jobbig ponny att rida enligt mig , är lite för stark för min smak , men endå jätte rolig och fin och rida, men mer en Lisa ponny , kan hjälpa Lisa med henne när Lisa inte kan eller är sjuk.
Queen är ingen vi stressar fram utan tar det lugnt och sansat med!



Munsboro Riker ll , valack född 98(15år) C-ponny
Ragge kom till oss för ca 2 månader sen och har redan startat MSVB nolla med Lisa ,
En supermysig ponny och har bara ridit honom en gång och han var även en 'Lisa' ponny , men av den lilla stunden jag red honom gillade jag honom , Han är gubben i stallet , haha alltså äldst.
Supersnäll och hållas med , och Hannah kan stå och hålla honom på tävlingar utan att känna sig osäker, en riktig guldklimp som vi alla gillar !
Diggar fortfarande domarens komentar i skogslotten ¨Lisa den där ponnyn ska du vara rädd om , vilken stjärna ¨  och ja , en stjärna kan man kalla honom ;)


Mizabelle, sto född07 (6år) C-ponny
En ponny vi köpte för snart 2 år sen , som tyvär varit skadad mycket av tiden , men en riktig fin C-ponny som hoppar som en gud.. Min favorit i stallet är hon då hon är som ''min'' eftersom jag hjälp lisa mycket med henne , 
en supermysig ponny som har sina dagar som alla andra då hon kan vara lite sur , haha , 
står för tillfället hos grannen som sällskapshäst, men är över och hälsar på henne så ofta som går ;)

 
Sen ponnysarna vi haft är :

Knytte's Niljljus, valck född 05(8år) B-ponny
jani , nille kom till oss som ett tjock litet gotlandsruss på 5 år , aldig tävlat , 
lisa tog honom från ingenting till att hoppa nationell MSVB med ett pet i omhoppningen , många placeringar och vinster upp till nationell LA , en ponny med hjärta av guld, han är verkligen 1 på miljonen.
SAknar den lille rackarn här hemma , men vet att han har det bra hos sin nya ägare och det går bra för dom ute på tävlingsbanorna, kommer nog bli ett riktigt grymt ekipage det där!
Niljljus var även rankad som sveriges bästa hoppgotlandsruss 2012 och 2013 den tiden lisa hade honom , vet inte om han fortfarande är det för har inte kollat det , men antar att han är det ! 
 
Graffton's Mr McKenzie, valack förr 03(10år) D-ponny
Min enda ponny jag haft , tävlade LB som högst i båda grenarna med mig , men vi började träna LA:1 program innan han såldes, min bästa vän ,men jag vet att han har det grymt hos sin nya ryttare och jag är så glad att han hamnade just där!
Han var stallets pappa innan han åkte, den som stog stilla på nätterna och sket i dom andra, han vände rumpan åt dom på natten nör dom bråkade haha , och hade sin brud i hagen , men alla ston han stått med har varit lite småkära i han , snyggingen ;)

 



/my

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0